Koselig at du stakk innom - velkommen tilbake!

søndag 16. januar 2011

Babymatglass = nålpute!

I kveld har jeg sittet og studert symaskinen min (julegave fra Mannen, svigermor & svigerfar) og dens potensiale. Det er ikke lite! Den har en hjerne som behersker 60 forskjellige sømmer! Ho er ikke dum ho Bernina Bernette.

Googlet litt rundt på ulike syprosjekter og hva som lar seg gjøre... uendelig mye, forsto jeg.. så lenge man har trening og tid. Har ikke fått handlet stoffer, trådsneller & stæsj enda, så jeg har ikke prøvekjørt vidunderet, men kom over et søtt lite prosjekt som jeg tenkte jeg kunne starte med. En nålpute er jo obligatorisk! - og babymatglass har jeg jo plenty av!





Ingredienser: nål & tråd, babymatglass, stoffbit, bånd, vatt og lim

Fremgangsmåte: klippet ut stoffbiten til en sirkel (ca. 15 cm i diameter), tråklet rundt langs kanten, snurpet den litt sammen og fylte den med vatt. Snurpet den så helt igjen og limte hele nålputen til lokket. Limte så båndet langs kanten av lokket. Voila! Ferdig. I tillegg til nålpute har man også glasset som kan fylles med noe lurt, feks. knapper ;))

God natt!

3 kommentarer:

  1. Kreativiteten lenge leve, og du med den, Trude! Gøy å skape noe :-) Kjenner meg sååå igjen. Tror du og Bernina Bernadette kan få mange hyggelige stunder sammen!
    Mamma ønsker dere Lykke til!

    SvarSlett
  2. Godt sagt mamma!! Kjenner meg vel ikke så godt igjen..;) Men SÅ søt den ble!!!! Gleder meg til vi kan starte "syklubb" i Kragerø!!! ;) Jajaja!!!
    Hva med et bilde av den nye venninnen forresten??

    SvarSlett
  3. God ide Janne hadde - det med bilde av veninna - er spent på om ho liknar svigermora..

    SvarSlett