Koselig at du stakk innom - velkommen tilbake!

onsdag 8. september 2010

Barnemat med kjærlighet!


Moro! Lukas er i god gang med grøt og er snart klar for middagsmat. Endelig kunne jeg få prøvd ut "fruit and vegetable strainer'n" som vi kjøpte på salg en gang. Lite ante jeg at den ville bli perfekt for å lage barnemat! Jeg satte ferdigskrelte poteter på kok, puttet de i straineren og - tata, ut kom potetmos som jeg tilsatte en dæsj potetvann og litt matolje. Skal ærlig innrømme at konsistensen ble noe seig, men det smakte jo ok! Det var gøy, og jeg følte meg som en bra seriøs mor.



Så får vi se da, hvor lenge fryselageret holder og om det blir rutine. Etter opptrappingen av matbutikkenes bleie & barnematkrig, er det jo blitt så billig med både det ene og det andre at lønnsomheten ikke vil være den store inspirasjonen.

MEN - barnemat laget med kjærlighet iallfall!

5 kommentarer:

  1. Wooow!! Sga sei ;) Du imponerer sis!! Likte han det da??? Takk for koselig dåpsdag til sara!! Gleder oss allerede til vi sees neste gang! <3<3 Keep up the good work!!

    SvarSlett
  2. Takk, takk. Du hadde nok LETT klart det du og! ;) Vet du, han har faktisk ikke smakt enda... Anytime. Må bare bli fortrolig med 2 grøtmåltider først tenkte jeg :) Storkoste oss på søndag! Ses snart håper jeg!

    SvarSlett
  3. Oi, Trude, du imponerer stort - både på det ene og andre feltet! Og mormor til Lukas velger å tro at han blir like ivrig på middag, som jeg har sett ham på grøt! Takk for hyggelig uke i Kragerø, koselig fam.stevne på Hvasser og fin dåpssøndag til Sara!

    SvarSlett
  4. Takk for det, mamma! - og alle treffene :) Ja, vi får satse på at han er like altetende som mora si ;)) Fikk litt fruktpuré i stad - stor suksess! klem

    SvarSlett
  5. flinke mamma Trude!! takk for sist - var så kjekt å vera på bestemorsbesøk i Oslo!

    SvarSlett