Koselig at du stakk innom - velkommen tilbake!

mandag 23. august 2010

Mormors strikk!

Jeg vil, jeg vil, men får det ikke SÅ bra til!

Mamma har alltid strikket. Det er ett av mine mange barndomsminner. Strikket i bilen, i båten og ikke minst MENS hun så på TV. Husker hvor fascinert jeg var! - og hun strikker fortsatt. - OG det liker jeg! Strikk er ordentlig, ekte og originalt! I disse dager faller godene på hennes barnebarn... We love!

Se dette fantastisk nydelige settet! Ribbestrikket body med trykknapper i bånn og treknapper på skuldrene, "skøytelue" også kalt "djevellue" (men ikke i denne familien ;)) og den geniale smokkesnoren!! Klypen er funnet på en gammel bukse fra da vi var små. Veldig kult!! Lukas har også lua i en lys grønn farge, som er å se på tidligere bilder.



Når høsten setter inn for fullt, kan jeg iallfall glede meg over å finne frem den fiiiine hvite strikke-hettejakken! - (som er lik som Sara og Peter Eliam sin ;)) Dobbel perlestrikk og med brune treknapper, også den fra Drops. (Smokkesnoren her er kjøpt).


Og som sagt; hun har alltid et strikketøy.., så jeg tror nok de små (eller kanskje mest vi mødre!) har flere spennende strikkeplagg å se frem til!

3 kommentarer:

  1. Er så gøy å følge med på bloggen din Sis!!! Og strikken.. We looove!! <3

    SvarSlett
  2. Eg må legge til at Trude er blitt ganske flink å strikke også! Det kan gå litt seint og bli litt lenge mellom hver gang, men når det først settes igang er det en fryd å se på!

    SvarSlett
  3. Så kul body!! veldig digg med sånn flittig strikkemaskin i familien. Tenk når hele gjengen kan stille opp i Marius. Det blir stas!!!
    Gleder meg til å se dine kreasjoner etterhvert ;)

    SvarSlett